I was depressed deeply. / すごい凹み

I was depressed deeply.
すごい凹み


A software vendor abroad called me yesterday. But I couldn't understand everything he said. And I could only say "Please send me an email about it." The email arrived to me. The content was very easy. That is yes-no question. I was depressed deeply. So today I got some tips for telephone conversation at GABA. And two teachers conformed me with the same words "It's the caller's fault." I can do it.


昨日、海外のベンダーが僕に電話をかけてきました。しかし、言ってることが、一つも分からなかった。メールしてくれ、と言うのが精一杯やった。届いたメールを見ると、簡単な内容で、Yes/No で答えられる内容やった。すごい凹みでした。だから、今日、GABAで、電話の会話のTipsを教えてもらいました。(あたりまえの、簡単なことなんですけどね。)そして、2人の先生から同じ言葉で慰めてもらいました。それは、電話かけてきたやつのフォルトやと。まだまだ、できそうです。