Piano Recital / ピアノの発表会

Piano Recital
ピアノの発表会


My 9-year-old son and 6-year-old daughter performed at the piano recital. They have had twice. They are talented. I have no talent of music. They have from my wife.

Actually my 2-year-old daughter screamed with excitement before listening to the piano. Then she and I went out of the hall. So I didn't listen to their piano.

And she said she wanted to perform!! I said next year!! She said no!! now!! You can do it... ;-(


お兄ちゃん(小3)とお姉ちゃん(年長)がピアノの発表会でした。去年に引き続き2回目です。二人は才能があります。僕の音感はゼロです…。二人のそれは、嫁さん譲りです。

実は、妹ちゃん(2歳4ヶ月)がピアノを聞く前から、ハイテンションでしゃべりまくりまして、しょうがなく、僕と妹ちゃんとで、ホールの外で待ちましたとさ。ちゃんちゃん。なので、実際には聴けてません。

そんでもって、妹ちゃんがピアノの発表会出たい!!と言い出したので、来年な!!と言うと、いやだー、今でしょう!!(ウソ)と言いました。お前ならできる!!(T ^ T)